You are here

IGRALI SMO - PS4 DARK SOULS REMASTERED ! REVIEW !

Slika korisnika guru's

Pišem povodom recenzije Dark Souls Remastered , ove interesantne igre koja nije samo smeštena u fantastičnom svetu pune mračne gotske fantazije ,nego je sama po sebi izuzetno zabavna i izazovna za sve ljubitelje akcijskih RPG igara.

Igru Dark Souls sam imao prilike da odigram od početka do kraja još na originalnoj platformi Playstation 3., u septembru mesecu davne 2011. godine. Pa nije da se previše želim hvaliti međutim smatram sebe Dark Souls veteranom i stoga mislim da sam u neku ruku kompetentan da stvorim realno mišljenje o ovoj mračnoj avanturi.

Izlaskom novog reizdanja PS4 - Dark Souls Remastered-a sam dobio prilike da se ponovo oprobam u ovom naslovu.Uz malo poigravanja sa osnovnim character builderom koji nam pruža igrica , gde smo u mogućnosti da formiramo svoga lika uz veoma jednostavan character creation system , igra nas ubrzo pušta u taman svet Dark Souls-a, čija priča je doduše veoma kriptična i nejasna, i imam mišljenje da je igra pravljena tako da svako sam sebi formira priču naspram informacija, koje mu se pružaju u toku inspekcije ,,Itema‘‘ i kratkih dijaloga koje dobijamo od često sumornih i melanholičnih likova sveta.

    

 Moram naglasiti pre svega da igra već sadrži ,,Artorias of the abyss DLC‘‘ pa će igrači biti u mogućnosti da igraju full igricu, nabavkom ovog izdanja. Remastered nam ne donosi ništa novo po pitanju samog gameplaya, gde je sve isto kao što je bilo i pre 7 godina. Verovatno se ekipa ,,From Software‘‘-a kretala logikom „If it’s not broken, don’t fix it!” tj. pošto je gameplay mehanika kretanja, bacanja, napadanja i branjenja odrađena skoro savršeno, nisu želeli da menjaju, da ne bi narušili savršeni balans koji su u igri stvorili.Najveću promenu sam primetio u frame rate-u same igre , na pojedinim mestima igra Dark Souls na ps3 je znao da pati od ogromnih problema gubitka frame rate-ova, lokaciju koju bi izvukao za primer je Blight town , gde je igra znala da opadne na neverovatnih 10-15 frameova u određenim trenucima. To mogu da kažem da više nije problem , u Remastered-u najveća i odmah uočljiva promena svim igračima koji su prethodno igrali igru, biće stabilan frame rate igrice koja održava konstantnih 60 fps-a, dozvoljava igračima glatko pomeranje i manevrisanje u mračnim hodnicima kripti i dozvoliće da izbegavaju sve udarce svojih protivnika sa preciznošću koju pre nisu imali mogućnosti.

Što se samog grafičkog aspekta tiče, istakao bih par suptilnijih i većih promena što sam u igri primetio u toku svojih sesija igranja. Naravno osim 4K textura, koje su nam omogućene od strane moćnog grafičkog čipa PS4 Pro , siguran sam da će svi primetiti izuzetno kvalitetno ambijentalno osvetljenje u igri, sunce i zraci sunca koji se probijaju kroz oblake (god ray‘s), zaista mogu reći da su božanstvene,magije takođe upotrebljavaju ovaj novi i poboljšani sistem osvetljenja , vatra kao i sjaj duša ili Itema koji se nalaze na leševima poraženih protivnika su takođe dobili po neki suptilan face lift i očito je kako mnogo tečnije plešu ili ti pomeraju sa poboljšanim frame rate-om igre. Jedna od zanimljivijih promena bi bio dodatak poboljšane, povećane palete boja u igru i generalno svetlijim ambijentom, što se tiče boja sam imao prilike da primetim sitne detalje prljavštvine kao i razlike u bojama na oklopima protivnika i svoga lika. Živahnija pozadina sa mnogo više zeleniša, što je meni lično dočaralo jedan mnogo življi svet ,sitni detalji na cveću/korovima koje rastu između pukotina zamka. I naravno kao što sam rekao ,ceo svet igre je za nijansu svetliji, pokreti protivnika, bossova i zamki se mnogo lakše čitaju, nisam imao prevelike potrebe da naprežem oči u praćenu pokreta i procenjivanju sledećeg poteza svoga protivnika jer uz svetlije i pomalo živahnije boje kao i glatkih frameova igrice osećao veliko olakšanja naspram originala. Naravno to ne znači da je mračna atmosfera originala nestala i dalje ćemo imate mračne kripte, uske planinske puteve koje nadgledaju šume obasjane mesečinom, i kretaćemo se u demonskim ruinama jedne drevne civilizacije, gde će baklja veoma dobro doći sa vremena na vreme. Naravno uz sve pozitive ,moram priznati da sam u jednom konkretnom navratu bio razočaran grafikom i to prilikom ulaska u Darkwood basin, gde ustvari sam imao prilike da vidim slučaj gde je nebitno koliko su texture visoko kvalitetne džabe se one poboljšavaju kada je sama textura i dalje 2D, i to pričam o lišću koje krasi drva u toj šumi, i ako iz daleka daju iluziju savršene guste šumske krošnje, kada se približimo njima vidimo da su to ustvari 2D texture ,gubimo iluziju i shvatamo da je ipak tu reč o igrici koja je 7 godina stara, i da je na samoj igri odrađena minimalna količina modifikacija/poboljšanja.

 Što se tiče muzike , nema je mnogo, uglavnom je igrač praćen tihom ambijentalnom muzikom, zvukovima i veoma kvalitetno odrađenim efektima pomeranja oklopa, udaraca mačevima , kopljima kao i strašni zvuci mrtvaca koji preovladavaju ovim svetom. Međutim u onim retkim situacijama kada ima muzike u igri ,tipično u toku borbi sa bossevima, muzika explodira, energično, i stvara savršenu atmosferu svakoj bitci bilo to da se borimo protiv kolosalnih zmajeva, dvojice viteza koji su spremi svoje živote žrtvovati u odbrani svoje kraljice ili demona koji nas je zaskočio na zidinama dvorca , muzika nikada ne razočarava.

    

U toku igranja igre moram priznati da sam imao prilike da isprobam samo offline mode, pošto su online serveri u trenutku moga testiranja bili nedostupni pa za online mode ne mogu mnogo da kažem, ali pretpostavljam da tu neće biti mnogo promena jer je u prvobitnom izdanju već Dark Souls imao poprilično dobro izrađen online server i ipak je to primaran način kako je igra namenjena, da se igra uz pomoć drugih igrača, koji naravno istovremeno mogu i da nam odmažu mnogo u zavisnosti od svojih namera. U toku igranja same igre iskusio sam par sitnijih grafičkih gličeva , gde mi se leš protivnika uspravno zaglavio u zidu pa sam jednim trenutkom pomislio da je neki od protivnika preživeo moj krvavi pohod , vratio sam se da ih dokrajčim pa sam shvatio da je leš zaglavljen u zidu… to se desilo par puta kao i jednom prilikom kada se leš protivnika Channeler (kog sam izvukao iz njegove prostorije) naprosto stvorio na lokaciji gde je prvobitno trebao da stoji, pao iz neba i srušio na pod, na to sam se pomalo nasmešio. Naravno ništa od svega ovoga nije uticalo na gameplay i verujem da će se ovi sitni buggovi do izdavanja igre ispraviti updatima do 25.05.2018. kada će igra biti zvanično dostupna svima u prodaji na Playstation 4, Xbox One , PC pa čak i na Nintendo Switch konzolama.Potražite na www.gamesguru.rs ili u prodavnici Gamesguru.

Završio bih svoju recenziju igrice PS4 - Dark Souls Remastered sa toplom preporukom igre svima onima koji su imali prilike a i onima koji nisu pre imali prilike da igraju igu, jer je iskustvo jedinstveno i osveženo zahvaljujući novim platformama igranja. Takođe bi da se  zahvalim distributeru igre Computerland na  primerku igre bez koje ovaj naslov Vam ne bismo mogli predstaviti.

 

Arnold " Provokator " Kolović