You are here

IGRALI SMO - PS4 SUPER BOMBERMAN R SHINY EDITION ! REVIEW !

Slika korisnika guru's

Dobili smo priliku ponovo igrati Bombermana u vidu Super Bomberman R koja se upravo pojavila na savremenim konzolama PS4 i XBOX ONE i Steam platformi. Ovo sitno zadovoljstvo detinjstva nam na velike ekrane donosi kompanija Konami za koju smatram da su prihvatili veliki rizik izdavanjem ove igrice na današnje tržište video igara koje su preplavljenje sve više pričama epskih proporcija, gde nam igre nude nepojmljive količine sati igranja , grafiku od koje Vam oči iskaču od neverice i muzike koje komponuju najveći orkestri u današnjem svetu. Bomberman doduše i ako se ne pronalazi u svim ovim kategorijama drži solidno mesto među takozvanim ,,party" igricama i ubeđeni smo da bolju zabavu nećete naći ni u jednoj igrici koje nam današnje ekrane krase.

Svako ko je imao prilike u detinjstvu igrati bombermana znaće o čemu se ova jednostavna igra radi. Jednostavna za igranje, međutim teška za savladati. U igri igramo sa malim robotom Bombermanom i njegovom braćom i sestrama kojih ima ukupno sedmoro. Kako bismo uprostili imena naših junaka nazvaćemo ih sve Bombermanima i ako oni svi imaju svoja imena koja su im dodeljena naspram boja koja im krase odeću tipa; Red, White, Aqua, Green itd… Svaki bomberman je jedinstven po boji, glasu i animaciji kretanja i držanja i svojim naravima. Crveni koji je uvek nabrijan i spreman za akciju i borbu, Žuti koji je šašav i uvek totalno ne upućen u trenutnu situaciju ili Crni bomberman koji je cool guy ekipe. Igra je jednostavna jer se igra solo ili party mod gde je cilj igre kretanje kroz lavirint gde moramo blokove kamenja,cigala i drugih prepreka uklanjati, strateško postavljanjem bombi i bežanja iza ugla kako nas eksplozija sopstvene bombe ne bi udaljilo iz igre pre vremena. Kad prokrčimo put do protivnika dolazi do akcijskog elementa igre, gde pomoću prikupljenih ojačanja tipa povećanja dužine plamena eksplozije, količine mogućih postavljenih bombi i rukavica koja nam dozvoljava da bombe bacamo na protivnike pomažu da uklonimo suparnika sa terena. Naravno na kraju može opstati samo jedan igrač, a to obično bude osoba koja je najbrža na refleksima i kome mozak najbrže seče.

Prilikom pokretanja igrice , igra nam nudi da biramo između dva moda igranja Standard ili Grand Prix. Ukratko bi samo rekao par reči o Grand Prix modu pre nego što se upustimo u Standard , gde se nalazi poveći deo igre. Grand Prix je odvojeni mod gde se igra 3na3. Ovaj mod dozvoljava do max 3 ljudska igrača da se udruže protiv 3 bota i igraju dva moda Battle Royal ili Crystal rush. Battle Royal je standardni mod eliminacije , gde imamo jednu poveću arenu u kom se 6 bombermana bori , nakon svakog izbačenja se vratimo nazad na stazu u roku od par sekundi i borimo dalje i nemamo ograničenu količinu života, ekipa koja ima najviše ubistava na kraju partije pobeđuje. Crystal rush je u suštini ista igra na istim mapama kao i Battle Royal samo je cilj igre drugačiji, ponovo igrači nemaju ograničenje na količinu života koja im je data te se bore do kraja jednog tajmera. Razlika međutim u ovom modu jeste da umesto količine ubistava igra gleda koja ekipa je prikupila više kristala po isteku tajmera, nakon završetka Grand prix mečeva ukoliko smo u istima pobedili igrica nam dodeljuje zlatnike koje možemo da trošimo u in game shopu na otključavanje dodatnih terena, ojačanja i ukrasa za naše bombermane i novosti koja nas je sve šokirala u potpunosti, nove bombermane kao što su: Simon Belmont i Dracula iz Castlevania serijala igara, Ratchet iz Ratchet & Clank igara , Pyramid head iz Silent Hilla i mnogi drugi. Svaki lik ima posebne moći i sposobnosti koje ih čine jedinstvenim junacima , postavi malih bombermana, tipa Simon Belmont koji ima svoj veoma poznati bič uz pomoć kojega može da repozicionira bombe i druge bombermane na stazi i stime nam igrica otvara skroz nove mogućnosti strateških igara i mind gamesa koje mi u klubu naprosto obožavamo upotrebljavati!

Standard mode je mesto unutar igre gde ćemo provesti većinu našeg vremena, tu imamo opcije da igramo Story mode, Battle Royal sa 4 igrača offline ili online 4na4 , tu se takođe može pronaći shop koji smo spomenuli u Grand Prix modu međutim stvari koje se unutar ovog shopa nalaze su iste onima koje se nalaze unutar samog Grand Prix moda i nije bitno gde otključavamo naše dodatne junake i staze jer oni su važeći svugde unutar igre nakon otključavanja. Story mode nam nudi jednu kratku priču koja nam je veoma dobro poznata iz vremena Sega Genesis i Super Nintendo igara tipa Megaman i slični naslovi. Pojavljuje se zli ,starac ,naučnik koji uz pomoć svojih zlih varijatni Bombermana pokušava preoteti univerzum a naši junaci moraju da ih zaustave. Priča nas vodi kroz nekoliko svetova koji se svode na sličan kalup. U stazama pre bosseva naravno, igra je jedinstvena u smislu da se ne borimo protiv drugih bombermana ,već protiv običnih protivnika kojima je dovoljno često samo da ušetaju u nas kako bi nam skinuli jedan život sa brojača. Staze do bosseva variraju, neke zahtevaju da otklonimo sve protivnike, pojedine staze zahtevaju da skupimo određeni broj ključeva kako bi nam se vrata za sledeći nivo otvorila a pojedini tereni zahtevaju da prikupljamo preživele stanovnike planete i vodimo ih u sigurnost kako bi mogli napredovati sa pričom. Bossevi se svi sastoje od dve faze borbe , prva faza u kojoj moramo bossa sa jednom bombom pogoditi (što je teže za izvesti , nego što se prvo čini) a zatim drugu fazu gde se boss iz svog humanoidnog oblika preobražava u robota koji često obuhvata čitav ekran a povremeno nam nije ni stao na ekran.

Doduše priča samog Super Bomberman R-a nas nije toliko uvukla jer moramo imati u vidu da je igra predviđena između ostalog i za decu pa je više krojena za istu uz pomalo detinjastog humora. Što se samog grafičkog aspekta tiče ne trebamo se brinuti o tome dali će se naš PS4/PS4 Pro pregrevati u toku igranja Bombermana. Grafika igre je lepa i prijatna na oči međutim igra ne izvodi grafički ništa spektakularno što bi nas ostavljalo bez teksta. Muzika unutar igre je tako reći hit and miss… muzika u samom Story modu naročito u toku borbe sa bossovima je zabavna i prijatna za slušati , međutim nažalost isto ne možemo da kažemo za Battle Royal modove gde smo muziku morali ugasiti u potpunosti naprosto zbog iritantne prirode melodije koja poput pokvarene gramofonske ploče, često isto okreće.

Po završetku svoje recenzije bi sumirao iskustvo igranja Super Bomberman R kao jedno nostalgično zadovoljstvo, nešto što nisam ni znao da mi fali dok ponovo nisam uzeo u svoje ruke i seo sa prijateljima da rešimo ,nerešene ne suglasice. Ubeđen sam u činjenicu koju sam rekao na početku svoje recenzije , ova igra ima mesto među današnjim party igricama , jer se veća društvena igra na današnjim konzolama teško pronalazi.

Želeo bi da se zahvalim distributeru igre Computerland na primerku igre bez koje Vam ovaj naslov ne bismo mogli predstaviti.

Arnold „PROVOKATOR” Kolović