You are here

Igrali smo - PS4 Soul Calibur VI - review!

Slika korisnika guru's

Soul Calibur igra koja je jednostavna za igrati ali veoma teška za savladati , igra koja svojim jedinstvenim borilačkim dizajnom se istakla u svetu , nam se vraća na scenu! Nakon 6 dugih godina ponovo imamo priliku da se oprobamo u ovom izuzetnom naslovu, poboljšanom savremenim tehnološkim sposobnostima Playstation 4 i Xbox One konzole.
Kao što sam naglasio igra nam se vraća na javnu scenu borilačkih video igara nakon 6 godina, poslednji put smo imali prilike igrati Soul Calibur igru na Playstation 3 i Xbox 360 konzolama, pitanje dakle glasi šta nam je Namco Bandai Games / Project Soul Division, uspeo spremiti sa tolikom vremenskom razlikom i dali se čekanje isplatilo?

Igra nam ovog puta nudi ne jedan, već dva Story Moda, prvi story mode je u suštini remake originalne priče Soul Edge-a mača koji je fizička manifestacija zla, svaka osoba koja se dohvati mača pada pod njegovu koruptivnu moć i nesvesno postaje sluga samom maču. U ovoj verziji story moda prelazimo igru pojedinačno menjajući likove, povremeno igramo sa junacima tipa Kilik ili Sophitia koji imaju nameru da unište mač a povremeno sa negativcima priče kao što je gusar Cervantes koji je bio među prvima da poklekne pod mračni uticaj mača i želi da ga se dokopa nazad pod svaku cenu. Drugi deo story moda moram priznati da me je iznenadio više od prvog jer ovde uzimamo sopstvenog lika , kojeg prethodno kreiramo u ,,character creation‘‘-u  i igra nas vodi kroz jedan otvoreni svet, predstavljen u vidu mape ovog ogromnog sveta i tu ustvari imamo izbora kuda se želimo kretati i naši izbori utiču na situacije u kojima se naš lik nalazi, koga sreće , skime se borimo i skime samo vodimo prijateljsku konverzaciju, svi izbori su  nama data i tu dobijam pomalo osećaj create your own story fazona, što moram priznati da još u ovakvim igrama nisam sretao. Izbori su naravno linearni i uvek ćemo imati iste ishode , međutim je lepo od Namca što su nam dali par izbora u ovoj situacija pa igra dobija razloga da se višestruko prelazi. Tu je naravno i Arcade mod igre gde biramo jednog lika i prelazimo set protivnika na kraju ovog moda dobijamo jednu kratku priču , snimak o tome šta bi naš junak učinio sa Soul edge-om kad bi ga se dočepao i daje nam jednu vrstu situacije ,,šta bi bilo, kad bi bilo‘‘ ne dodaje previše samoj igri, međutim je sasvim solidan dodatak i lepo ga je imati ukoliko Vas zanima svaki mogući ishod priče. Soul Calibur VI je blend svega što je činilo starije naslove u serijalu dobrima i inovativnim dodacima koje je NAMCO koristio na Tekken 7 igri, osim pokretanja u osam smerova,  koje se obavlja bez ikakvih poteškoća tu je i borba koja je jedinstvena kombinacija vitlanja oružjama i udovima naših likova. Dve inovacije naziru u Soul Calibur VI koje bi najviše istakao što se tiče same mehanike igre a to su Reversla Edge i Soul Charge. Krenimo sa Reversal edge, šta je to ustvari, ovo me je u početku podsetilo na Tekken 7, igra u kojoj kada dva igrača se sukobljavaju sa veoma malo života a oboje su započeli svoje poslednje udarce ,igra ulazi u slow motion, usporava i dozvoljava nam da mi budemo sudije poslednjeg udarca, ko je ustvari koga udario i čija je pobeda. Međutim Reversal Edge je mnogo više od toga ona se može u bilo kom trenutku borbe pokrenuti, dva borca ulaze u jednu vrstu usporenog snimka gde jure jedno ka drugom a nama je data jedna zanimljiva mini igra usred igre, što bi ja naj radije uporedio sa kamen,papir,makazama i u zavisnosti koji igrač koje dugme pritisne ishod je drugačiji, napasti nogom, mačem ili se možda samo braniti? To su samo neke od opcija koje su nam ovde date prilikom reversal edge-a. Borac koji osvaja reversal nanosi znatno veliku štetu na svoga protivnika.

A zatim imamo Soul Charge, svaki junak ima sopstvenu verziju soul charge-a , prilikom aktivacije ove sposobnosti naš lik neretko menja svoj oblik, gubi deo oklopa i postaje ojačan na kratko vreme. Kada smo u soul charge modu pred nama ima opet par strateških opcija, kako ćemo naj bolje upotrebiti ovo ojačanje koje ima limitirano vremensko trajanje. Sam soul charge daje povećanje u ofanzivnim sposobnostima našeg junaka, svaki napad čini znatno više štete ili u suprotnom ako vidimo prilike možemo odmah iskoristiti čitav soul charge kako bismo odradili jedan napad koje nanosi izuzetnu količinu štete na našeg protivnika u vidu jednog super napada po imenu Critical Edge, koje mi je trenutno naj lakše uporediti sa Xray napadom dobro poznatog Mortal Kombata XL. Po pitanju grafičke i muzičke izvedbe igre nema mnogo da se kaže što prethodno nije rečeno, ipak živimo u generaciji 4K grafike, HDR-a i boja više nego što bi sam Calude Monet mogao da upotrebiti na svojim slikama. Naravno igra izgleda fantastično na modernim televizorima, zahvaljujući tehničkim sposobnostima naj savremenije mikro tehnologije i nikada nisam imao osećaj da je igra vizualno dosadna, svaka pozadina, svaki napad, svaka moć ili lik su veoma upečatljivi i nećete ih u skorije vreme zaboraviti. Muzika nam uvek donosi grandiozan osećaj, nešto što bi zamislio u bilo kom fantastično/akcionom filmu pre neke velike bitke, gde se borci sukobljavaju, mačem o mač. Zvučni efekti u na mestu takođe svaki udarac čelika o čelik je upečatljiv i kad napokon probijete odbranu svoga suparnika sam zvuk Vam daje jedan upečatljiv osećaj zadovoljstva. Međutim nakon svih pohvala moram naglasiti da ima jedna negativna tačka u igri a to bi bio relativno slab character roster ili ti izbor junaka koji je veoma ograničen na svega 21 likova Naravno tu su neki od likova kao što su Sophitia,Yoshimitsu,Voldo,Kilik  koji su među poznatijim likovima i naravno imamo mogućnosti i upoznati par novih likova tipa Raphael i samog Witchera Geralta kojem je očito ponestalo čudovišta za ubijati pa je odlučio da se oproba protiv najboljih što Soul Calibur ima za ponuditi. Mimo tih likova imamo i jednog Boss karaktera za otključati, i četri likova koji će nam najverovatnije biti dostupni u buduće u vidu DLC-a koje ćemo morati naknadno kupiti.
Da rezumiram svoju recenziju ukratko, igra nam donosi dašak novosti u svet borilačkih video igara. Osvežava stare likove i podseća igrače ove izuzetne igre šta je ustvari to što je ih je prvi put uvuklo u Soul Calibur pre mnoštvo godina i pokazuju da Soul Calibur može i dan , danas da se meri sa velikanima borilačkih video igara.
Zahvaljujem se distrubteru ove igre Computerland-u na primerku igre, bez koje Vam ja ovu recenziju ne bi mogao predstaviti.

Arnold ,,Provokator‘‘ Kolović